“איש המכירות כבר בחודש הראשון שלו מכר קרוב ל600,000 ש"ח
זה החודש שבו עברנו לראשונה מחזור של מיליון ש"ח במכירות. לא היינו מגיעים לזה לבד"
אורי לוי, מנכ"ל סוסימפל – האקדמיה לאמזון
“איש המכירות כבר בחודש הראשון שלו מכר קרוב ל600,000 ש"ח
זה החודש שבו עברנו לראשונה מחזור של מיליון ש"ח במכירות. לא היינו מגיעים לזה לבד"
אורי לוי, מנכ"ל סוסימפל – האקדמיה לאמזון
נעשה זאת באמצעות גיוס אנשי מכירות מדוייקים לעסק ולמוצר שלך (שיודעים למכור אבל לא מתנהגים כמו כוכבים), נכשיר אותם למכירת המוצרים והשירותים הייחודיים שלך, נבנה מודלי שכר שייצרו להם מוטיבציה אבל לא ישחקו אותם, ניצור נהלים ותיק מכירות – ונשחרר אותך משיחות מכירה או מניהול של אנשי המכירות בשוטף.
בלי להפוך למעודדי מאמני מוטיבציה | בלי להיות תלוי בגחמות של אנשי מכירות | בלי להתפשר על ההתאמה של אנשי המכירות המדוייקים ספציפית לעסק שלך | בלי להפוך למנהל מכירות | לפנות זמן ולהתעסק בפיתוח העסק
"ברגע שאתה מוצא איש מכירות טוב,
צריך להתייחס אליו כמו שותף לעסק ולשמר אותו בכל מחיר!"
"איש מכירות טוב יודע למכור קרח לאסקימוסים"
אלו בדיוק המשפטים המסוכנים שמפילים עסקים רבים
כי כשאותם בעלי עסק תולים את הצלחת מערכת המכירות שלהם
באיתור וגיוס איש מכירות "טוב" / "מדהים" / "נינג'ה"
הם לרוב יעשו 1 מ-4 טעויות הגיוס:
יתאימו את התפקיד לאדם –
במקום לאפיין את המשרה
ולבחור את האדם המתאים לתפקיד
בתהליך איפיון המשרה צריך להגדיר, בין היתר:
– האם המשרה כוללת שיחות מכירה אקטיביות (מוציא) או שיחות פאסיביות (מקבל) –
יכולות שונות הדורשות גיוס מועמדים שונים.
– האם תהליך המכירה הוא ייעוצי, שנובע משירות – או תהליך מכירה פשוט לדוגמה קביעת פגישה
– האם יש צורך במועמד בעל זיקה לתחום –
לצורך העניין רצוי שלמכירת קורס אפיה, נגייס מישהי שהתחביב והתשוקה שלה זה אפיה
יקחו איש מכירות שמתאים לתפקיד –
אבל לא מתאים למכירת המוצר הספציפי שלהם
בתהליך איפיון המועמד,
ננסה לפרט מיהו הדמות אותה אנחנו מחפשים ואפילו מהו "סיפור חייו"
האם זה בנאדם שהוא מוקדן, ואין לו עניין להתקדם בתפקידים, וזה מה שהוא רוצה להיות בחייו?
יש תפקידים שבהם כן, נרצה מועמד כזה
יש צוותי מכירות שנרצה בהם אנשים שיהיו כמה שיותר זמן בתפקיד,
לאו דווקא שירצו להתקדם לתפקידי ניהול.
יש צוותי מכירות שבהכרח נגייס אנשים שהסיפור הפנימי שלהם זה צמיחה והתפתחות.
נכתוב מה היכולת שלהם, מה היכולת הורבלית
ואפילו נכתוב לפעמים מה הIQ שהייתי רוצה שיהיה להם.
אם רוצים מישהו לפס יצור שיהיה בו הרבה זמן, לפעמים IQ גבוה יצור תסכול,
לעומת זאת אם רוצים צוות צומח שמצמיח מנהלים מתוכו, אז נחפש משהו אחר.
לא יגדירו את סגמנט איש המכירות
כי איש מכירות זה כמו רופא,
אם כואבת האוזן, ללכת לרופא שיניים יהיה כישלון חרוץ
אם כואבת לנו השן, ללכת לאורתופד, יהיה כישלון…
יתפשרו כי "אין מספיק קו"ח"
להגיד ש"אין מספיק קורות חיים של אנשי מכירות איכותיים",
כזה כמו שמישהי או מישהו יגיד שאין בנות זוג "נורמליות" בימינו.
זה פשוט שאלה של לאן יוצאים, איך מציגים את עצמנו,
איך אנחנו מנהלים את התקשורת.
לא כל איש שיודע למכור
הוא איש המכירות המתאים – לעסק שלך
ההבדל בין גיוס איש מכירות מדוייק ללא מדוייק,
יכול להיות מאות אלפי שקלים – עד מליוני שקלים בשנה.
"רוצה לגייס איש מכירות, אבל…
חושש שהשיווק לא יעמוד בקצב ולא יהיו מספיק לידים"
המחשבה השגויה של רוב בעלי המכירות היא ש-
יותר לידים = יותר מכירות
אבל בפועל,
אם אנחנו מציפים את איש המכירות בלידים, אז מה שקורה, זה שכל ליד שצריך קצת יותר להשקיע בו, הוא מדלג עליו כי יש לו שפע של לידים (גם אם זה נדמה שאין שפע של לידים).
הנטיה של רוב בעלי העסקים שרוצים לצמוח היא להגדיל תקציבי שיווק, אבל את זה עושים אחרי שיש סיסטם מכירות שיודע למקסם את הלידים.
וכשסיסטם המכירות לא בנוי טוב,
אנחנו הרבה יותר רגישים לכל עליה במחיר הלידים.
"העסק שלי זה ניתוחים פלסטים…"
"אנחנו מתקינים פרגולות. יש אצלנו הצעות מחיר ומכירה שדורשת הרבה התאמות…"
"אנחנו סוכנות פרסום…"
"אני מוכר טיפול בחרדות! זאת מכירה טיפולית…"
אלו הם רק חלק מהלקוחות שהיו סקפטים בתחילת התהליך,
ואפשר להבין אותם.
(אגב התוצאות של אותם בעלי עסקים היום?
תראו את הקייס סטאדי, ואת התגובות שלהם עצמם בהמשך הדף..)
וכשזאת המחשבה,
לא פלא שבעלי עסקים רבים, נתקעים ב-
דילמת 'בעל העסק האסיר'
עד שהם כבר מביאים איש מכירות,
הוא הרבה פעמים… בינוני.
שמוביל אותם לדילמה –
"לפטר… או לא לפטר?"
אם אתה בדילמה אם לשחרר את איש המכירות שלך או לא – יתכן והעסק שלך כבר בבעיה
כי אחד המצבים הכי מסוכנים עבור עסק – זה לדשדש. להיות באמצע.
במצב בו הדברים הם "בסדר" אבל שום דבר לא באמת פורץ.
ואולי הטעות הכי קשה – שאותם עסקים עושים
זה שהם מסתכלים על מחלקת המכירות, ועל איש המכירות,
כיחידה עצמאית ומנותקת מהעסק – ולא כיחידה אינטגרטיבית
שיטת המכירה הישנה –
כבר לא רלוונטית מול הלקוח הממוצע של היום
זה שבודק, משווה, רוצה משהו מותאם עבורו ספציפית,
ולא סקריפט רובוטי של משהו.
פעם היו מדברים "תסריט שיחה"
היום מדברים תהליך מכירה
מה כן מייצר רווחיות ויציבות גבוה לאורך זמן?
אם אתם כאן בעמוד הזה, סביר להניח שברורה לכם המשוואה –
מכירות = הלב של העסק.
הלב מזרים דם לאיברי הגוף השונים וכך בעצם –
משפיע על הידיים שזה הייצור
משפיע על הראש שזה הפיתוח והניהול
משפיע על הרגליים שזה השיווק וכו'
אם יש דבר אחד חד משמעי שקובע הצלחה של עסק,
זה שאם אין מכירות וכסף, אין עסק.
אבל מה שהרבה מבעלי העסקים מפספסים?
כשהעסק מוכר ומכניס כסף
אבל לא בצורה נכונה ומדוייקת
אנחנו מסכנים את העסק שלנו
כי יש להכניס כסף כשאיש המכירות עשה פוש אגרסיבי על הלקוח בשביל לסגור עסקה,
ויש להכניס כשזה מדוייק, כשהלקוח מרוצה וממליץ (ואגב גם מוריד עלויות גיוס לקוח)
ואיך זה נראה כשעושים את זה נכון?
כשעושים את זה
בשיטה האינטגרטיבית
– מגדילים את שורת הרווח (ולא סתם עושים יותר מכירות)
– חוסכים בעלויות שיווק (ו"פתאום" יש מספיק לידים)
– חוסכים בעלויות השכר
– לא צריך להיות רודנים או מעודדות
– רואים פתאום שיש אנשי מכירות שצריך לשחרר
– הגיוסים הרבה יותר קלים ופשוטים
– פתאום לא צריך להתפשר על אנשי המכירות
– עושים גיוסים שהם מקצועיים
ובשורה התחתונה?
ככה זה נראה
ולא פחות חשוב
– מגדילים את שורת הרווח (ולא סתם עושים יותר מכירות)
– הורדת אנרגיית הניהול הנדרשת
– הלחץ מהפרסום יורד
– יציבות כלכלית וודאות בעסק
אבל אין צורך להאמין לנו
תשמעו את זה ישירות מהם
העסק שלך הבא בתור?
אבל האמת היא?
שזה הרבה מעבר לתוצאות
זה ליהנות מהעסק שבנית
אם יש משהו שחשוב לא פחות מהתוצאות הכלכליות בעסק, זה שאותם בעלי עסק, באים לעסק שלהם בהנאה, הם לא בורחים או סובלים בו, כי למכור יותר, ולסבול בדרך, זה פשוט, אבל לבנות תהליך מכירה שגם משחרר אותנו כבעלי עסק, להתעסק בפיתוח העסק, או לדברים אחרים בחיים, זה האתגר.
וככה לדוגמה קרה לעומר
הסיפור של עומר
"תשמע נמרוד השירות שלכם נשמע מעניין,
אבל אין מצב (!) שזה עובד בעסק שלי.
אני מוכר ליווי לטיפול בחרדות
זאת מכירה אימונית, שרק אני יכול לעשות.."
זה מה שאמר עומר
בשיחה הראשונה שלנו.
ובכנות?
אפשר להבין אותו.
תהליך המכירה אצל עומר הוא ייחודי.
מעבר לזה שזה תהליך שנובע מיעוץ,
יש אלמנט בין אישי עמוק בלמכור טיפול בחרדה.
תהליך מכירה מורכב.
בשיחה אחת צריך:
– גם להתחבר ללקוח
– גם להיבנות כאוטוריטה
(עומר מעביר את הוובינר, שם משאירים פרטים לשיחה –
ואיש המכירות הוא זה שפוגש בשיחה את הלקוח).
– גם לגעת ברבדים רגשיים עמוקים
וגם למכור – שזה קצת אנטיתזה למומנט רוחני שמלווה לעיתים את השיחה.
ידענו שלא יהיה פשוט, אבל זה מסוג האתגרים
שהצוות שלי ואני קמים בשבילו בבוקר.
ידענו שהצלחה כאן –
היא הרבה מעבר ללעזור ללקוח לייצר עוד מיליון שקל בעסק,
אלא זה לשנות לו את החיים.
זה להראות לו שהוא יכול שלא למכור בעצמו את המוצר,
ולפנות לו את הזמן ממכירות – לפיתוח העסק
או סתם לחופש שלו.
(והוא באמת בסוף טס להודו בזמן שאיש המכירות שלו מכר, אבל תכף נגיע לזה)
יצאנו למשימה וחיפשנו איש מכירות שבאישיות שלו הוא משרה נחת ורוגע.
כזה שאפשר לפרוק אצלו מעצם היותו. מישהו שמבין תהליכי מכירה ברמה גבוהה.
מישהו שהוא לא "איש מכירות טיפוסי" שמייצר סלידה.
ומצאנו אותו 🎯
סבא בן 50 פלוס. עשה מכירות שנים.
מצד אחד סבאלה כזה שנעים לפרוק אצלו.
ומהצד השני נסיון במכירות שיודע לחתוך ולהוביל שצריך.
גיוס מדויק לתפקיד מדויק.
ועוד דבר שהיה קריטי כאן בגיוס איש המכירות –
עומר עד אותה נקודה עשה את המכירות בעצמו
ולכן היה לו חשש לשחרר את זה ממנו.
הוא היה חייב מישהו שיתאים
ויוכל לרוץ איתו למרחקים אחרת הוא בבעיה.
לכן מראש חיפשנו אדם מבוגר יותר שעשה דרך בחייו
חיפשנו אדם שמה שהוא מחפש כרגע –
משלים את הזהות שלו בהצטרפות לצוות של עומר,
מה שמאריך לרוב את מחמ איש המכירות בחברה.
והתוצאה?
כבר בחודש הראשון של איש המכירות
הוא מכר ב80,000 ש"ח
(המשמעות המיידית היא עוד כמיליון ש"ח למחזור השנתי)
אבל התוצאה היותר חשובה,
היא שעומר יצא סוף סוף מעמדת איש המכירות
ונפתחה לו עכשיו תודעה.
עזבו אתכם שטויות – זאת שבירת תקרת זכוכית אמיתית!
וזה מה שהוא מספר:
אז איך אנחנו עושים את זה?
שירות הקמת מערך מכירות
לאחר למעלה מ1,000 מערכי מכירות שהקמנו
סיירת נובה מציגה את השירות שיזניק את המכירות והרווח בעסק שלך
מה התהליך כולל
תהליך NEXT STEP BUSINESS – הוא לא (רק) שירות ליווי ולא ייעוץ
אלא שירות פרקטי של DONE FOR YOU
בו אנו מגייסים עבורך אנשי מכירות, מכשירים אותם, מאמנים אותם, בונים מודלי תגמול, תסריטי שיחה, תיק מכירות, וכל מה שצריך קצה לקצה, בשביל שהעסק שלך ימכור יותר ויצמח בצורה נכונה ובריאה.
שלב זה כולל:
– פגישת פיצוח של מספר שעות במהלכה נאפיין את תהליכי המכירה אצלך בעסק. נאתר את הבעיות והחורים בתהליכי המכירה, המונעים מהעסק שלך לצמוח בצורה יציבה ועקבית לאורך זמן.
– פלואו המכירה – בניה של תהליך המכירה החל מרגע כניסת הליד, יצירת הקשר, הודעות הפולואפ, תיאום נציג, ועד לרגע המכירה והפיכתו ללקוח (ומשם להצעות אפסיילים).
– מודל תגמול – בניה של מודל שכר בהתאם למטודולוגיית המודל האינטגרלי, ובהתאם לתעשייה, סוג העסק וסוג המוצר.
המודל בנוי בצורה שתייצר דרייב לאורך זמן לאנשי המכירות, ימקסם את ביצועי המכירות, וימקסם את שורת הרווח.
מודל תגמול לדוגמה:
פלואו לדוגמה:
שלב הקמת התשתית כולל:
ותשתית שלמה שתהפוך את מחלקת המכירות שלך, למחלקה עוצמתית שמוכרת, צומחת, ומתנהלת בהרמוניה.
נבנה את פס הייצור של מחלקת המכירות
תסריטי מכירה
תיק מכירות
שלב הגיוס כולל:
– איפיון משרה – נאפיין את סוג ואופי המשרה, האם הוא ייעוצי/שירותי/מגע קל, נבין האם יש צורך במועמד בעל זיקה לתחום, האם צריך מישהו בעל ידע טכני כלשהו.
– איפיון מועמד – נבין מי בדיוק הדמות שאנחנו מחפשים. האם זה בנאדם בעל מוטיבציה להתקדם בארגון, או אולי אדם שישאר בתפקיד המכירות לאורך זמן.
נבין מה היכולות הנדרשות, היכולות הורבליות, ומהן שאיפות המועמד.
בדיוק כמו שמבינים את פרופיל הלקוח שלנו, כך נבנה את פרופיל איש המכירות.
– איתור קו"ח – מגייסית אישית תנהל עבורך את תהליך הגיוס מ-א' ועד ת'. כולל הפצה שוטפת של מודעת הגיוס ברשתות החברתיות ובמודעות דרושים.
– ראיונות טלפונים/פרונטלים – נבצע עבורך סינון ראשוני ושני עבור המועמדים, ונשלח אליך לראיון סופי רק מועמדים שאושרו על ידינו כמתאימים לתפקיד.
נסגמנט את סוג איש המכירות
ננהל את הגיוס
HR אישית
שלב ההכשרה כולל:
ובשורה התחתונה, עבודה אישית שלנו, אחד על אחד, עם אנשי המכירות שגייסנו עבורך (ועם אלו הקיימים)
נאמן ונכשיר את אנשי המכירות
שלב זה כולל:
100% אחריות גיוס
איך עובד התהליך
התהליך מחולק ל-3 חלקים ונמשך כחצי שנה, באופן הבא –
איך זה נראה
התהליך מחולק למספר מחלקות ושלבים באופן הבא
למי השירות מתאים
שירות NEXT STEP BUSINESS מתאים ל-3 סוגי בעלי עסקים
עושים בעצמם את המכירות
ורוצים לצמוח לשלב הבא בעסק
למי שאין לו עדיין אנשי מכירות ומבין שהגיע הזמן עבורו להפסיק לרדוף אחרי לקוחות ומכירות ולהעביר את השרביט למי שימכור יותר ממנו
יש כבר אנשי מכירות
אבל את מוצר הפרימיום מוכרים בעצמם
ומי שמרגיש שהוא "מתפשר" על איכות אנשי המכירות שהוא מגייס ומעסיק
בעלי חברות שרוצים להצמיח
את שורת הרווח בעסק
למי שלא רוצה להפוך למנהל מכירות, אלא רוצה לפנות לו זמן לפיתוח וניהול העסק, ולעיסוקים אחרים ועדיין ליהנות מצוות מכירות יציב וריווחי
למי שיש כבר אנשי מכירות – נראה איך אפשר אפילו לפטר אנשי מכירות ולהרוויח יותר
תנאי סף
מאחר ומדובר בשירות אישי, הכולל עבודה משותפת עם צוות נובה, לאורך חצי שנה – אין לנו אפשרות לעבוד עם כל סוג עסק.
תנאי סף לעבודה משותפת:
השירות לא רלוונטי למוצרים בהם אין אפשרות לצמיחה אגרסיבית.
לדוגמה: אם אתה נותן שירות יחיד, ואין בכוונתך להרחיב את כוח האדם.
אם אתה מוכר שעות ייעוץ אישיות שלך וכו'.
לרוב לפני רמת ההכנסה המינימלית הזאת,
יש עדיין אתגרים של one man show, ולא יהיה נכון עדיין להצמיח את העסק בצורה אגרסיבית (צריכים להיות מוכנים לצמיחה). אם אתם חושבים שהמקרה שלכם שונה מסיבה כלשהי, דברו איתנו 🙂
שווי חיי הלקוח (כמות הרכישות שהלקוח יעשה לאורך זמן) צריכים להיות שווים את העסקת איש המכירות.
במילים פשוטות, אם אתה מוכר מכירה חד פעמית של 50 ש"ח, ללא המשכיות עבור הלקוח, השירות לא מתאים עבורך.
אבל אם העסק שלך מוכר
1. מוצרים/שירותים חד פעמיים בשווי של מעל ל2,000 ש"ח
או
2. מכירה ראשונית נמוכה של עשרות-מאות ש"ח, אבל עם לקוחות חוזרים (לדוגמה לקוח שקונה תוספי תזונה כל מספר חודשים, או עסק שמוכר סחורה לקוסמטיקאיות וכו')
או
3. עסקאות רטיינר
כמו לדוגמה סוכנויות שיווק, או חברות SaaS עם מנויים חודשיים
אז השירות הוא בדיוק עבורך
אם העסק שלך כבר מעסיק צוותים של אנשי מכירות, אז זאת כמובן לא בעיה עבורך.
אבל אם אין לך עדיין אנשי מכירות, אז צריך שיהיה לך את הנכונות להעסיק אנשי מכירות.
זה נשמע טריוויאלי, אבל רבים מבעלי העסקים שאין להם עדיין אנשי מכירות, בטוחים שאף אחד לא יוכל למכור במקומם ושהמכירה שלהם מיוחדת.
היא לא.
(וגם אם כן, תפקידנו לפשט אותה ולמצוא את אנשי המכירות המתאימים. רק נצטרך את הנכונות ושיתוף הפעולה מצידך)
מאחורי הקמת מערך מכירות, יש צוות שלם שעובד ימים כלילות עבורך ההצלחה שלך.
אנחנו לא עובדים עם אנשים שלא נעים לעבוד איתם, ולא עם עסקים מתחומי ההימורים, עישון, סמים, פורקס, או עסקים לא חוקיים.
מי אנחנו
פירמת המכירות נובה – הפירמה המובילה בישראל (ובתכלס היחידה) המספקת שירותי הקמת מערך מכירות קצה לקצה, בשירות DONE FOR YOU.
לא מלמדים תיאוריות – עושים בשטח
בנוסף לפעילות הקמת מערכי המכירות,
בבעלות הקבוצה חברות ופעילויות העוסקות במתן שירותי מכירות במיקור חוץ.
הצוות שיזניק את העסק שלך
לבדיקת התאמה
השאירו פרטים ונחזור אליכם לתיאום שיחת אבחון עסקי ובדיקת התאמה
אתר זה אינו חלק מאתר פייסבוק או מחברת פייסבוק, בשום צורה. פייסבוק הוא סימן מסחרי השייך לחברת פייסבוק העולמית.